tisdag 13 september 2011

håll min hand hårt

Håll min hand och håll den hårt.
Blunda och tänk på allt som är vårt.
När världen tynger dig och allt känns svårt,
Håll min hand och håll den hårt.

När regnet glider nedför dina kinder,
När ondskans mörker dig trollbinder,
Skrik som du aldrig skrikit förr.
Lås upp ditt hjärtas stängda dörr.

Känner du dig vilsen och i nöd av råd,
Följ kärlekens blodröda tråd.
Låt den visa dig vägen i mörkret.
Vägen till allt som är rätt.

Följ den blint och följ den till sin ände,
Börja om på nytt och glöm allt som hände.
Känn allt som du en gång kände.
Och känn lågan brinna, den som jag en gång tände.

Vid vägens ände ska du finna allt som heter vårt.
Så håll min hand älskling, och håll den hårt.
Känn kärlekens blodröda tråd binda våra händer.
Känn värmen då din låga jag än en gång tänder.




Inga kommentarer: