onsdag 18 maj 2011

lite besviken..



Pirates va inte som jag hade förväntat mig. Blev jättebesviken på filmen faktiskt. Inte samma känsla som i de andra filmerna. Och nu va dem uppe i london ett tag, och de utspelade sig väldigt mycket på land. Jag ska inte skriva så mycket om handlingen, men jag kan säga att det blev bättre och bättre mot slutet (som tur va!!) Det är även upplagt för en ny film, eller det verkar som det! :D

Jag tror att jag hade lite för höga förväntningar, jag trodde att den skulle vara i samma stuk som de övriga tre, men icke sa nicke! Men det har ju gjorts ett manus till den femte filmen, och det pratas om en sjätte film, så det r ju bra. För de tre första handlar ju om Jack Sparrow, Barbossa, Will och Elisabeth, det är deras äventyr. Nu är det Jack, Barbossa och några nya figurer. Äventyret fortsätter, men på ett annorlunda sätt, nu är det en ny sorts handling. Lite som Star wars, de första tre handlar om vissa personer, och i de tre andra om några andra personer, men det hänger ihop och det är samma historia.

Men självklart är den värd att se, Pirates kommer alltid vara en av mina favoritfilmer!


Juste! en annan sak som jag blev lessen för är Jack's hår.. Han är typ blond nu, lite utsläppt här och där.. inte roligt alls! Hans hår har de helt enkelt inte laggt ner lika mycket tid på som innan.. :(

Inga kommentarer: