söndag 22 maj 2011

Hårvård - torrt och slitet hår

Mitt hår är väldigt slitet, inte så konstig så mycket och ofta som jag plattar det, och det sliter ju väldigt mycket på mitt hår. Men nu den senaste tiden så har jag börjat använda nya produkter och jag märker resultat efter att jag har använt det ca 5 gånger. Riktigt bra saker, så därför tänkte jag dela med mig av det jag använder!

Först så använder jag Head & Shoulders care and repair mot just torrt och skadat hår. Först så tar ag shampoot och verkligen masserar in i hårbotten, så att det skummar mycket. Sedan sköljer jag ut och tar sedan balsamet och tar i hela håret, och sedan sätter jag upp håret i en toffs så att det får verka i ca 5-10 minuter. Sköljer därefter ut.


Sedan så har jag i det här i håret, ungefär en valnötstor klick. kletar inte det i hela håret, mest ute vid topparna och innåt då det är det som är mest skadat.

Tar sedan en likastor klick av den här produkten, den skyddar mot värme ( dvs, platttången) Den här har jag också i hela håret, men mestadels närmast hrboten så att håret ska få en bra "grund/ start", att det byggs upp innan det blir slitet.

Tar ca 3-4 spru av den här, och mest i hårtopparna. Dem blev torra på en gång efter jag gick ut ur duschen förut, men nu så har det blivit en såå stor skillnad, riktigt underbart!

Sedan är det dags att platta mitt hår efter att jag har låtit det lufttorka, det är bättre för håret än att utsatta det för värme genom att föna håret.

Sist så har jag i en glans för håret, det skyddar håret och gör det livfullare!
Har i den efter det att jag har plattat klart håret.





Inga kommentarer: