söndag 20 mars 2011

Peppa mig!

På morgonen så läser jag alltid ett papper, så att jag inte glömmer bort mina rättigheter och låter andra stampa på mig. Tänkte dela med mig av några nu, de som jag tycker är viktigast!

1. Jag har rätt att tala om mina känslor, positiva eller negativa.
2. Jag har rätt att göra misstag och är inte perfekt.
3. Jag har rätt att säga nej till vad jag inte är redo för, som inte känns bra eller inte överensstämmer med mina värderingar.
4. Jag har rätt att förvänta mig att mina medmänniskor är ärliga.
5. Jag har rätt att känna mig rädd.
6. Jag har rätt att inte ge anledningareller ursäkter för mitt beteende.
7. Jag har rätt att ha min vilja och mina behov respekterade.
8. Jag har rätt att bli behandlad med värdighet och respekt.
9. Jag har rätt att vara lycklig.

Inga kommentarer: