söndag 13 februari 2011

bra eller dåligt?


Hur vet man att det är ett bra förhållande man är i? Är kärleken alltid fin och rosig eller kan den vara riktigt ful och svart med? Ibland träffar man på killar eller tjejer som vill försöka styra och bestämma över en till exempel, och det är inte bra.
Jag har satt ihop en liten check-lista så att du som läser kan undvika fällorna. Du ska svara ”stämmer” eller ”stämmer inte” efter varje fråga. Det gäller att vara ärlig!!
♥ Jag känner mig som mig själv när jag är med min kille/tjej.
♥ Jag har inte ändrat min humor, klädstil, kompisgäng mm bara för att min kille/tjej vill det.
♥ Jag bestämmer lika mycket som den jag är ihop med. (Tex om vad ni ska göra, när och var ni ska ses, vilka ni umgås med mm.)
♥ När jag tänker på den jag är ihop med så blir jag inte ängslig eller orolig utan känner mig glad.
♥ Min kille/tjej känns som ett plus i mitt liv, inte ett problem.
♥ Mitt liv har blivit bättre sen vi blev ihop.
♥ Jag styr själv mitt liv och vilka jag umgås med.
♥ Jag bestämmer själv om jag vill hångla eller ta av mig kläderna mm och känner mig inte pressad.

Inga kommentarer: