onsdag 5 januari 2011

vänsterprassel..?

En sak som man funderar mycket på nu när man är i förhållande är otrohet.
jag säger inte att jag inte litar på Lehandro, för det gör jag, men ändå. Tankarna finns där.

Det är alltid som om man har en klump i magen, en liten smått jobbig känsla.
Och om det nu är så att det blir otrohet, hur ska man reagera?

Man vill inte dumpa honom (om man har känslor) men man litar ju inte på honom på samma sätt.
Jag skulle bli så himla sårad om det skulle hända, skulle känna att jag inte räcker till.
Självförtroendet sjunker lixom till botten då.


Hur skulle du reagera, och vad skulle du göra?


_

Misstänker du att din man/pojkvän är otrogen? de vanligaste tecknen på otrohet:
  • Din partner är överdrivet uppmärksam och gullig mot dig helt plötsligt. Många gånger uppträder detta beteende i början av en otrohetsaffär, efterhand som tiden går så klingar den överdrivna vänligheten av.
  • Din partner börjar plötsligt ge dig presenter utan anledning.
  • Din partner börja prata om hur du skulle reagera om det skulle ta slut. Vad skulle du göra om vi inte var tillsammans? ”Om du och jag bröt upp så skall du veta att jag kommer alltid att vara din vän”
  •  Din partner pratar inte med dig längre. Ni lever tillsammans men ni kommunicerar inte som ni gjorde tidigare det finns en kall stämning mellan Er.
  •  Din partner kritiserar överdrivet en annan person. Tanken är att invagga dig i tron att den personen inte är intressant alls när det kanske i själva verket föreligger ett intresse.
  • Din partner börjar kritisera dig för saker som hon/hon tidigare attraherades av.
  • Din partner blir väldigt lättstött för minsta lilla sak.
  • Han stänger dörren, går undan när han pratar i mobilen. I allt större utsträckning distanserar han sig sin partner både fysiskt och psykiskt.
  • Din partner ger dig inga komplimanger längre.
  • Din partner slutar säga att han älskar dig.
  • Din partner verkar avvisande till att diskutera framtiden.
  • Din partner verkar emotionellt frånvarande och distanserad. När du frågar vill han/hon inte diskutera det och blir väldigt hemlig med sitt privatliv.
  • Din partner börjar med nya uttryck, skämt och har plötsligt nya åsikter.

2 kommentarer:

Tessan - 21 år och väntar en liten tös! sa...

Om man verkligen tycker om killen, så oroar man sig inte över att han kommer att vara otrogen.

Går man och gör det i alla fall, så är det då lättare hänt att han gör det.

KindaLoveYou sa...

tack så jätte mycket :)
men jag har lite svårt att prata om otrohet eftersom jag tycker att det är så olika från fall till fall eller vad man ska säga, jag kan liksom inte säga att just en sak är otrohet och en annan inte är det, well ja, det är ett komlicerat ämne :P